1. Könyvkirándulás: E. L. James - Grey

16:53:00



Sziasztok! 

 Eredetileg nem erről a könyvről szerettem volna értékelést hozni,  de ez a legfrissebb olvasmányom a listán, és az előzőleg  betervezett könyves bejegyzéssel nem igazán haladok, meg nem  nevezett indokok miatt. Na, de mindegy is. 
 Szerintem nincs olyan ember, aki ne hallott volna E. L. James 50  árnyalat trilógiájáról - akár a könyvről akár a filmről. Mint  sokan tudjuk rettentő szélsőséges vélemények születtek a  történetről, hiszen vannak, akik egyszerűen rosszul vannak tőle és  vannak, akik imádják. Amikor kiderült, hogy a könyv eseményei  megjelennek Mr. Grey szemszögéből is, rögtön kezdődött a hype.  Megjegyezném, szerintem nem érdemelte meg a nagy reklámot. 
 Én személy szerint abba a csoportba tartozom, akiknek tetszett a  történet - és nem, nincsenek problémáim. A Grey-t is vártam, de  egyáltalán nem azt kaptam, amit vártam. Ám mielőtt ténylegesen  belekezdenénk az értékelésbe, íme néhány adat. 

A könyv tavaly, 2015-ben jelent meg E. L. James által az Árnyalat trilógia keretein belül. Magyarországon a Libri könyvesboltok forgalmazzák körülbelül négyezer forintért, a fordítást pedig Babits Péternek köszönhetjük. Molyon jelenleg 76%-on van az értékelése. 

Azt hiszem az a legegyszerűbb, ha egy picikét áttekintjük a történetet. Ha valaki esetleg nem ismerné a sztorit, de szeretné elolvasni, akkor innentől vigyázat, mert spoilerezni fogok. A történet főszereplője Anastasia Steele és Christian Grey. Anastasia egy végzős egyetemi hallgató, aki barátnője helyett készít egy interjút Mr. Grey-jel. Rögtön forr köztük a levegő, és természetesen egyik sem képes távol tartani magát a másiktól. Persze azt már az elejétől kezdve érezhetjük, hogy Christian-nel nincs minden rendben, és ez elég hamar be is bizonyosodik, amikor bevezeti Ana-t abba a bizonyos szobába, majd elé tolja a nem éppen hétköznapi szerződést. Innentől pedig beindulnak az események - szerintem mindenki pontosan tudja, hogy miféle eseményekről is beszélek én. Ez lenne az első rész nagy vonalakban, hiszen ebben még nem igazán történik semmi, azon kívül, hogy a két főszereplő kiéli testi vágyait és Christian olyan dolgokat tesz meg Ana kedvéért, amikre eddig nem volt példa. Nem is mennék tovább, hiszen a Grey csak az első részt öleli fel. 
  Ez az első dolog, ami nem tetszik. Csak én nem hallottam róla vagy tényleg nem lesz folytatás Grey szemszögből? Valaki kérem világosítson fel! Annyiban tetszett csak a könyv, hogy férfi szemszögből volt és több részletet megtudhattunk Christian múltjáról, amik Ana szemszögből nem igazán jöttek felszínre. De azon kívül, hogy végig "szeretkezik" a könyvet, az eredetinek és ennek az ég egy adta világon semmi köze egymáshoz. A párbeszédek között sincs párhuzam, az eseményeknél is vannak olyanok, amik nem fedik egymást. Ez már csak azért is furcsa hiszen ugyanaz a személy írta mind a kettőt. Ha nem emlékezett száz százalék pontosan a párbeszédekre miért nem nyitotta ki az eredetit és másolta át? Később kaptam infót, hogy nem ugyanaz a fordító és ezért térnek el a párbeszédek, bár ettől még nem érzem magam jobban.. Egyszerűen nem értem, hogyan lehetett ezt ilyen gyatrán összehozni. Sokkal, de sokkal többet vártam ettől a kötettől. Picikét olyan érzésem van, mintha csak össze lett volna dobva, hogy valamivel mégis előrukkolhasson a rajongóknak és legyen még mivel pénzt lehúzni, de teljes szívű munkát nem igazán érzek benne, sajnos. 

Három dolog van összesen, ami tetszett ebben a könyvben, az pedig a borító volt és alapból az, hogy férfi szemszögből olvashattam, mert imádok férfi szemszöget olvasni, illetve Christian gondolatain is elég jól mulattam, van humora az biztos. De ezeken a dolgokon kívül viszont semmi nem volt, amire azt mondanám, hogy hű de szuper volt, pedig ugyanaz a történet, mint amit eredetileg szeretek. Számomra ez nagy csalódás volt. 



Nektek, hogy tetszett a könyv? A Szürke Ötven Árnyalata és a Grey összehasonlítva? Kíváncsi vagyok, ti hogyan vélekedtek róla. :) 

Linkek: 
Moly adatlap [x
Libri [x]





You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe