Szokásos indulás, avagy az Eurovíziós dalfesztivál első elődöntője

19:57:00

Sziasztok!

Talán sokatok tegnap követte is a dalverseny első elődöntőjét, de talán nem. A bejegyzés igazából mindkét tábornak szól, ugyanis tegnap miközben néztem a műsort, folyamatosan írtam a kommeteket ide bejegyzésbe. Tehát minden, amit itt fogtok most olvasni első benyomások, plusz egy-két érlelődött véleménnyel kiegészülve, de ezt jelezni fogom.
Egy gyors talpaló, hogy mi is az az Eurovíziós dalfesztivál. A dalfesztivál idén már hatvanegyedjére lett megrendezve. Európa országaiból egy-egy énekes érkezik minden évben a versenyre, képviselve hazáját. Két elődöntőn keresztül ismerkedhetünk az előadókkal, akik közül tíz-tíz tovább jut a döntőbe, majd közülük kerül ki a nyertes, akire a többi ország szavazhat, a következő évben pedig a nyertes ország ad otthont a versenynek.
Na de, mivel voltak tegnap is jócskán előadók, nem húzom tovább az időt, hanem bele is vágok.


Finnország: Sandhja - Sing it away
Elsőre, amikor elkezdett énekelni igazából tetszett, de aztán kezdett ez szépen lerombolódni bennem. Olyan volt az egész énekesnő, mintha direkt erőltetné az éneklést, nem természetesen jönne neki. Kicsit szerintem nagy falat volt neki ekkora színpadon fellépni. A dal számomra eléggé hullámzó volt, mert egyik pillanatban buli az egész, aztán szívesen elaludtam volna rajta. A sok nővel a színpadon olyan "Who run the world? Girls!" érzésem volt. :D Összességében nem igazán tetszett.
NEM JUTOTT TOVÁBB | Az előadás  | Néhány infó (angolul tudóknak)

Görögország: Argo - Utopian Land
Minden évben nagyon várom a görögöket, mert szeretem őket.. viszont hatalmas csalódás ért. Úgy lettek beharangozva, hogy ilyen görög folk-hip-hop szerű lesz a dal, amit elsőre hirtelen meg is kaptunk és bevallom őszintén nagyon is tetszett, főleg a hangszeres kezdés. De jobban indult, mint ahogy folytatódott. Alapjában szeretem a rap-et, de ezt valahogy nekik nem sikerült eltalálni. Ráadásul az egész zene olyan összevissza volt; mintha az énekes nem lett volna ritmusban, és mintha a dobot is néha csak találomra püfölték volna.
NEM JUTOTT TOVÁBB | Az előadás  | Néhány infó

Moldova: Lidia Isac - Falling stars
Az első dal és énekes, ami és aki számomra szuper volt. Az énekesnő tisztán és szépen énekelt, igazán magabiztosan. Nem tipikusan olyan dal, amit magamtól elkezdenék hallgatni de, ha a rádióban meghallanám biztosan nem kapcsolnám tovább. Végig szinten tartotta a dalt, nem voltak benne mélypontok. A színpadi kép pedig nekem nagyon tetszett. Pontosan elegen voltak ketten a színpadon az űrhajós táncossal. Szóval nekem igazán tetszett és sajnáltam, hogy nem jutott tovább.
NEM JUTOTT TOVÁBB | Az előadás |  Néhány infó

Magyarország: Freddie - Pioneer
Előre leszögezem, hogy alapjáraton imádom Freddiet, de ennek ellenére nem vagyok elfogult vele kapcsolatban. Azt gondolom, hogy az énekkel és a dallal most sem volt semmi baj, hozta Alfréd azt a szintet, amit szokott. A vokalistákat egyszerűen imádom, a táncos-dobos fiú pedig igazán feldobja a képet a sarokban. Én a világító dobverőket viszont nagyon hiányoltam, mert a magyar versenyben nekem nagyon tetszettek. Olyan volt az előadás, mintha az egész tér lüktetett volna. Imádtam.
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás | Néhány infó

Horvátország: Nina Kraljic - Lighthouse
Különleges és magabiztos hanggal rendelkezik a leányzó, és a hajlításokat is szépen végigénekli. A dal maga is jó, bár engem valamilyen oknál fogva annyira nem fogott meg. Viszont az árnyékban álló alakok egy kis titokzatosságot vittek az előadásba, ami nekem tetszett.
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás | Néhány infó 


Hollandia: Douwe Bob - Slow down 
Ó, amikor megláttam, hogy az énekes tetovált, engem már akkor megvett. :D De komolyra fordítva a szót, teljesen más stílust kaptam, mint amit elsőre gondoltam, de ettől függetlenül tetszett. Az énekes hangja valamiért rám nyugtatólag hatott, és kicsit olyan Beatles-es beütése volt az egész előadás hangulatának. Nagyon-nagyon tetszett és a mai napon már rongyosra hallgattam. 
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás | Néhány infó  



Örményország: Iveta Mukuchyan - LoveWave 
A színpadi kép végig nagyon modern volt a füstfelhőkkel és a hologrammal együtt, ami egyébként nekem nagyon tetszett. Emellett a dal is eléggé modern hangzást visel. Hölgyeményünk képes volt egyedül uralni a színpadot, ami nem kis munka azért. A magas hangok is szépek voltak, nem pedig vonyításszerűek.
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás  | Néhány infó



San Marino: Serhat - I didn't know 
Modern kezdés a vokalistákkal, majd elegáns folytatás. Aztán jött a bumm, hogy az énekes inkább verselt, mintsem énekelt. Számomra a nyolcvanas-kilencvenes évek diszkó hangulatot hozta vissza.
NEM JUTOTT TOVÁBB | Az előadás | Néhány infó  



Oroszország: Sergey Lazarev - You are the only one 
Nő létemre nem tudom szó nélkül hagyni az énekes külső megjelenését. Na de, itt nem ez a lényeg. Figyelmeztettek, hogy a színpadi kép hasonló lesz a tavalyi győzteséhez, ami igaz, de mégis más egyébként sokkal. Érdekes hang. Először azt gondoltam a látvány jobban meg fog maradni, mint maga a dal, de aztán ahogy egyre többet mutatták kezdett egyre jobban megtetszeni. Bár, még így sem a kedvencem.
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás | Néhány infó



Csehország: Gabriela Guncikova - I stand 
Szerintem tipikus eurovíziós hangzású volt a dal a hanggal együtt. Semmi különös dolgot nem véltem felfedezni az egészben. Számomra ez az előadás és a dal is unalmas. 
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás | Néhány infó


Ciprus: Minus One - Alter Ego 
Nem megszokott műfaj az eurovízión az már biztos, de sajnálom, hogy nem maradtak végig a teljes rock-nál, hanem a refrént inkább poposították. Nekem pici csalódás volt a kezdéshez képest, de ettől független valamilyen szinten mégis tetszik. 
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás    | Néhány infó


Ausztria: ZOE - Loin D'ici 
Már csak azért is imádtam, mert franciául énekelt a hölgyemény. Ennek ellenére a dal nem vált ki belőlem semmilyen különösebb érzelmet. Az egész előadást, a dalt, az énekesnőt és színpadi képet inkább cukinak mondanám.
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás | Néhány infó


Észtország: Jüri Pootsmann - Play 
Egy újabb fiatal előadó lépett a színpadra - idén eléggé sokan vannak. A baj, hogy először nem jöttem rá milyen nyelven énekel, de aztán sikerült beazonosítani. Tetszett a karakteres, mély hangja és az egész elegáns megjelenése. Volt valami ebben a fiúban, talán a hanyag viselkedése vagy a hangja, vagy úgy minden együtt, ami nagyon vonzotta a tekintetem. Nekem tetszett, és sajnálom, hogy nem jutott tovább. 
NEM JUTOTT TOVÁBB | Az előadás | Néhány infó 





Azerbajdzsán: Samra - Miracle 
Az az igazság, hogy velük is úgy vagyok, mint a görögökkel, mert minden évben várok őket, viszont itt is csalódtam. Vannak pillanatok a dalban, amikor tetszik de aztán mindig jön valami, ami miatt nem. Sajnos idén az azeriek sem kerültek be a kedvenceim közé. 
TOVÁBB JUTOTT | Az előadás | Néhány infó 



Ezeken kívül még fellépett Montenegró, Izland, Bosznia Hercegovina és Málta is de nem szeretném külön-külön leírni őket, mert különösebben egyik sem nyerte el a tetszésemet. 
Közülük még Málta jutott be a döntőbe. 



Tehát számomra személyes kedvenceim Magyarország, Moldova, Hollandia és Észtország volt. 
Összességében szerintem olyan volt az első elődöntő, mint mindig, kicsikét gyenge. Egy-két remek produkció is megjelent, de a második elődöntőben vannak mindig a tarolások. Már nagyon kíváncsi vagyok rájuk. 



Nektek volt kedvencetek? 
Jennii




You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe